Onze visie
Typisch Corazon
Onze visie op horeca is totaal anders.
We hebben dus wat uit te leggen.
1: Don't push
Als je ergens wat drinkt, komt na een minuut of tien de ober langs, met de vraag: ‘nog iets drinken’? In de horeca heet dat meerverkoop of upselling, eigenlijk een vorm van consumpties pushen. Dit doen wij dus niet. Bij ons blijft je lege kopje gewoon staan. Heb je behoefte aan nóg een rondje? Trek dan even onze aandacht. We zien je snel. Het initiatief ligt dus bij de gast, niet bij de bediening. Wel zo rustig.
2: Logisch Biologisch
Veel bij Coffee Corazon is biologisch, van wijn tot bier, van brood tot vlees. Onze koffie is ‘eerlijk’. Toch staat dit bijna nergens. Dit is omdat dat het logisch is dat je zoveel mogelijk biologisch en met eerlijke producten werkt. Zó vanzelfsprekend, dat je dit niet steeds hoeft te schreeuwen. Dat doen we dan ook niet.
3: De klant is geen koning
We zijn mensen, net als onze gasten. En dat betekent dat we allemaal gelijk zijn. Dus de klant kan ook ongelijk hebben, en ja, het personeel kan óók ongelijk hebben. Een koning suggereert ongelijkheid, en dat is nou juist iets waar wij niet van houden bij Coffee Corazon.
4: No logo's
Je wordt overal bekogeld met reclame. Dat doen wij anders. Je ziet maar één logo: dat van Coffee Corazon. Dus geen lichtbakken van Pepsi of Fristi. Als onze leveranciers reclame willen maken, doen ze dat maar ergens anders. Corazon moet rust uitstralen. Daar hoort schreeuwerige reclame niet bij.
5: Vertrouwen geven
Ken je deze situatie? Je zit op een terras, de ober brengt je bestelling, en wil gelijk even met je afrekenen. ‘Want het is zo druk’. Een teken van wantrouw. Dat doen wij anders. Wij rekenen nooit af aan tafel of op het terras. En zéker niet voordat je weet dat de consumptie je geld waard is. Smaakt het niet? Betaal er dan ook niet voor. We zijn er van overtuigd dat als je de gasten vertrouwen geeft, je dat ook terug krijgt.
6: Niet stelen, maar geven
50 cent betalen om naar een wc te mogen als je niks drinkt? Ordinaire diefstal. Daar doen wij niet aan mee. Sterker nog, we geven graag van alles gratis weg. Luiers, babyspulletjes, speelgoed.
Ook alle boeken in de bibliotheek zijn gratis. Nee, die kasten zijn niet leger dan drie jaar geleden, juist voller. Simpelweg omdat gasten als dank hun oude boeken bij ons neerzetten.
7: Waarom haasten?
Het leven is kort, maar niet zo kort dat alles per se in 10 seconden op je tafel moet staan. Check. Bij Corazon maken we alles met de hand. Elke keer opnieuw. We kiezen voor kwaliteit boven snelheid. Daarom duurt het soms iets langer. Take it easy.